• Odpisz 1% podatku na rzecz naszej fundacji!
    KRS: 0000028246
  • Darowizny na Cele Statutowe:
    41 9537 0000 2103 0018 6690 0003

Pamiętaj o nas!

Odpisz na rzecz
naszej Fundacji 1% podatkuProgram ułatwiający wypełnienie
PIT-a 2018 znajdziesz tutaj

Na Kaszubach

Na Kaszubach W dniach 25 – 27 czerwca 2013 r. uczestnicy oraz opiekunowie „Karczemki” udali się na wycieczkę do malowniczego miejsca o egzotycznej nazwie Wdzydze Kiszewskie położonej w województwie pomorskim na Kaszubach. Skąd inąd wiemy, iż autochtoniczni mieszkańcy tych terenów posługują się językiem regionalnym określanym jako kaszubski. Dlatego też to miejsce jest wyjątkowe dla turystów. Mogą oni zasmakować innej kultury, oderwać się od zgiełku i codziennej pracy. Korzystać z uroków piękna natury oraz niepowtarzalnych widoków. Swój pobyt rozpoczęliśmy od wtorku, a zwiedzanie od pobliskiego jeziora i plaży. Zakwaterowani byliśmy w domu wczasowym „Gabriela” w pokojach dwu i cztero – osobowych, a wykupione posiłki cieszyły nasze podniebienia. W środę zwiedzaliśmy Muzeum Kaszubskiego Parku Etnograficznego im. Teodory i Izydora Gulgowskich, m.in. chałupy rybackie z meblami i sprzętem rybackim używanym przez bezrolną rodzinę wiejską; izby z piecami ogrzewczymi z kafli doniczkowych; warsztaty: garncarstwa, kołodziejstwa, stolarstwa, ciesielstwa, rzemiosła oraz inne pomieszczenia z artystycznymi rękodziełami. Poznawaliśmy tajniki budownictwa, oglądaliśmy piece chlebowe, a także odwzorowany Kościół z XVII wieku, tartak służący do przecierania drewna. Przy wejściu do skansenu stoi duży wiatrak, który robi ogromne wrażenie na odwiedzających. Natomiast w czwartek wspinaliśmy się na wieżę widokową i podziwialiśmy krajobraz Wdzydz Kiszewskich. Próbowaliśmy regionalnych przysmaków oraz robiliśmy sobie długie spacery połączone ze zwiedzaniem zabytkowej wsi. Pogoda nie dopisała, ale to w zupełności nie wpłynęło na nastroje wycieczkowiczów oraz przebieg całej wyprawy. Wszyscy bardzo cieszyli się z tego wyjazdu. Jest to nowe doświadczenie nabyte w innym miejscu, innej kulturze i obyczajowości. Wszyscy przywieźli ze sobą naładowane akumulatory oraz niesamowite wspomnienia.

Używamy ciasteczek by surfowanie po stronie było jak najwygodniejsze. Kontynuacja przeglądania oznacza zgodę na zapis tych plików na dysku. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

I accept cookies from this site.